run away



vill gå på svindyr afternoon-tea och dricka rosté och äta olika snittar, scones och bakverk. vill sätta mig på en buss med mamma och bara åka och åka och helt plötsligt hamna vid camden, vill se på musikal, vill shoppa, vill fika med latte/islatte och morotskaka, vill bo på svinbilligt 'hotell', vill åka på fel sida av vägen. London med mamma var vårens höjdpunkt!



vill se berlinmuren, vill be på hostel, vill vara med mina grabs, vill se mina tvillingar få cola utspilld över sig i Fernseheturm, vill chockeras vid koncentrationslägret Sachsenhausen, vill bada på ett kasst badhus, vill äta currywurst, vill prata tyska. Åh, Berlin var helt fantastiskt.



Vill sola, vill bada, vill ha tre timmars tidsskillnad, vill vara barbent, vill äta hummus till varje måltid, vill få höra av okända människor att jag är vacker och få frågan hur mycket jag kostar, vill snorkla, vill vara med min fina familj, vill ta turistbilder, vill köpa fina ringar, vill upptäcka, vill ringa samtal hem till hedvig som går på tjugo kronor i minuten och ändå prata i en halvtimme för att det är värt allt- att få höra hennes röst och veta att hon är nära fastän hon är så långt bort, vill bli brun, vill bo på fem-stjärnigt, vill sjunga, vill träffa nya människor, vill ta det lugnt, vill dansa, vill läsa och musika, vill hänga på filipin-baren med storebröder och rebecca, vill till Oman,


Mina tre finaste resor inom loppet av ett år. Åh, ryser i hela kroppen. Vill. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0