londontrip

Förra helgen var jag och den bästa mamman i hela världen, i London på min julklapp. Det var hur fint som helst och London är verkligen min favoritstad av alla jag varit i.

mammi på arlanda

det äckligaste jag någonsin sett. flygplansmackor är värst.

när vi kom till victoria station och letade efter vårat hotell så såg vi kungligheter påväg till buckingham palace. (egentligen borde jag inte ta denna bild med tanke på att jag är emot monarki, men mamma tyckte att jag skulle fotografera ändå)

den vackra utsikten från vårat hotellrum.

på fönsterbrädan satt det taggar så att man inte skulle kunna smita. men saken var ju den att det var minnst tre meter till marken, som bestod av stenplattor och det fanns ingenting att klättra på på väggarna. hur tänkte de där liksom?

mamma på harrods.

cupcakes som mest var fina, men torra. fast glasyren var god.

en nästintill oumbärlig sak. man använder den för att ta tid till sitt té, beroende på hur starkt man vill ha det. känns rätt saftigt när den kostade trehundra pix.

sliten men influensa men glad över att kunna ha skinnjacka. vår!!!!

regnigt picadilly circus.

stillar kaffeabstinensen. ser ni vad jag chillar????!!!!

på torsdagskvällen var vi på we will rock you och den var sjukt jävla asbra och när vi kom tillbaka till hotellet så kom vi på att vi hade muffins kvar och jag fick såklart göda i mig de. fick tvinga i min de torra bottnarna vilket inte var att leka med, men tanke på att vi inte hade någon dricka. ännu skönare när man inte har något nässpray och måste ligga och andas med munnen hela natten och då var man ju lagom torr i käften när man vaknade. (OJ vad jobbigt, tänker ni.)

i väntan på frulllllllllle på giraffen.

mammas lite nyttigare frukost.

min råonyttiga frukost. mår illa när jag ser på den, så groteskt fet.

buckingham palace.

turistbild!

en aning random var vi plötsligt vid big ben.

min favizplats i London, camden.

goat.

solig och mysig lördag vid camden och man frös inte alls, i converse och skinnjacka.

alltså. mys.


afternoon-tea på harrods. godaste på hela resan, näst efter ankleverna.

fin toalett.

fortnum and mason.

tower bridge på kvällen. vi åkte en märklig busstur och kom vilse och det var en intressant historia.

mamma chillar.

vilse.

på söndagen åt vi frukost på garfunkel's och där upptäckte vi att någon måste skjutit på fönsterglaset tidigare. sickt.

beställde in pannkakor och fick dessa. smakade mickrat och var äckligt, torrt, tråkigt osv. ett hett tips: beställ inte!!!

detta var allt jag tänkte visa. nu kan ni inte klaga på att jag inte visat några bilder, sådetså.


Kommentarer
Postat av: Elin

detta förgyllde min dag! gillar din frukost..mumma

2011-02-21 @ 15:58:28
URL: http://saknadetehavs.blogg.se/
Postat av: vendela

vilka fina bilder hörru och vad snygga ni är!!

2011-02-21 @ 16:42:13
Postat av: jasmine

1. flygplansmackan måste ha varit väldigt god.

2. jag förstår att du blev lycklig över utsikten. aldrig sett något finare!!

3. vad är det för frukost om jag får fråga? macka? sill i bröd? hamburgare? oklart.. tacksam för svar.

4. känns som att ni (du) åt en del.



hoppas ni hade det mys, och tack för ikväll!

på återseende.

2011-02-22 @ 22:11:14
Postat av: kajsap

amanda fina vän, taggarna är inte till för att ni inte skulle rymma, de är där för att fåglar inte ska sätta sig där och skita.. :P

2011-03-19 @ 15:30:00
URL: http://ponani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0