20091020

Om dagarna sitter jag hemma med mitt företag. Idag är min andra dag och jag känner att det går bra! Fast egentligen är det ju inget riktigt företag, utan bara teoretiskt. Men jag önskar att det vore på riktigt. Mitt företag är café Brage. Det är ekologiskt och rättvisemärkt och har även etgt stort utbud vegetariskt och veganskt. Det ska vara ett café som man verkligen vill komma tillbaka till. Och när man går därifrån ska man ha en underbar känsla i magen, och inte känna att man kastat bort pengar på något som var ovärt. Någon gång varje månad ska det vara en liten spelning med små band som inte söagit igenom. Ibland kanske det sitter någon sångare eller sångerska med en gitarr.
Café Brage ska vara ljust med sockervaddsrosa fondväggar, och fonsväggar med fotografier. På väggarna ska man också kunna skåda gamla och nya LP-skivor och man ska kunna sitta vid fönstrena och iakta människor som går förbi utanför på gatorna. Och underbar varm choklad, cappuccino och chai latte. Det ska spelas musik såklart, mycket svensk, men en del engels också. Indie, pop och visa mestadels. Cupcakes ska jag sälja också, som jag har bakat såklart. Och café Brage ska ha en hemsida där vi lägger upp recepten så att man kan testa att baka själv. Men vissa recept ska endast vi ha tillgång till, och då måste man komma till café Brage för att få äta.


Kommentarer
Postat av: Sandra

ÅH AMANDA! jag blev alldeles fnittrigt lycklig av att läsa det här. kör på, kör så det ryker. jag blir stammis, jag lovar.



har du varit på café mineur i gamla stan? gå dit. eller till café string vid typ bondegatan. <3

2009-10-20 @ 19:17:22
URL: http://semeli.blogg.se/
Postat av: sophie

se till så att det caféet kommer hit snart. jag vill gå på en gång!



och sandra har så rätt. café mineur är så underbart att man aldrig vill gå därifrån!

2009-10-20 @ 20:42:14
URL: http://soqhie.blogg.se/
Postat av: matilda

haha men nej fan vad mysigt det där låter! :d

2009-10-20 @ 21:18:56
URL: http://sdgfsdf.blogg.se/
Postat av: anipanani

jag blir stamkund

2009-10-21 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0